MinderKoolhydraten.nl Al ruim 14 jaar expert in koolhydraatarm eten en gezonde koolhydraatarme menu's!
Waarom minder koolhydraten eten, met koolhydraatarme gerechten

1. Makkelijk en heel snel afvallen

Binnen een week kan je al veel afvallen. Terwijl je toch mag eten wanneer je wilt, hoeveel je wilt en alleen wat jij lekker vindt.

Een optimaal resultaat bereik je met het SUPPORT programma.

3. Vertraag de veroudering

Koolhydraatarm eten is oergezond. Je huid gaat weer stralen en je kunt gezonder en fitter ouder worden.

Artsen adviseren steeds vaker Minder Koolhydraten voor een gezonder lijf!

5. Snel van je suikerverslaving af

Is één koekje nooit genoeg en eet je vaak te veel? Voel je je pas beter als je wat zoets eet? Ben je verslaafd aan suiker en koolhydraten en wil je daar snel van af?

2. Verminder je diabetes

Snel een lagere en stabielere bloedsuikerspiegel! Ook bij insulineresistentie en pre-diabetes.

Vaak kan medicatie snel worden afgebouwd en kunnen verergering en compicaties worden voorkomen.

4. Voel je uitgeruster en energiek

Wie wil dat niet? 's Morgens wakker worden met een uitgerust gevoel. De hele dag fit, óók na het eten en aan het eind van de middag!

Het enige wat je doet is ANDERS eten met Minder Koolhydraten.

6. Geniet van overheerlijk eten

Dát is Minder Koolhydraten. Eten met smaak. Puur genieten, elke dag!

Maak een keuze uit onze heerlijke gerechten, die ook nog eens heel snel klaar zijn. Of volg het handige weekmenu wat we voor jou maken.

  • Lees hier nog meer redenen om Minder Koolhydraten te eten!

    Gezin en kinderen

    Minder suiker en geraffineerde koolhydraten is voor iedereen beter, dus ook voor jouw gezin! Jullie kunnen samen starten met puur en gezond eten! Gebruik de eetwijzer om gezondere keuzes te maken. Eet vaker noten, groenten, fruit, vis en gezonde vetten. Geef zelf het goede voorbeeld!

    Het ONLINE SUPPORT programma is heel geschikt om samen met je partner en gezin te starten!


    Zwangerschap

    Als je zwanger bent, wilt worden, of borstvoeding geeft is het een heel goed idee om puur gezond te eten! Je geeft je baby zo het allerbeste! Zorg er wel voor dat je niet (extreem) afvalt. Dat voorkom je door wat meer noten en fruit te eten.


    Sporten

    Je kan heel goed (blijven) sporten als je Minder Koolhydraten eet. Je lichaam moet er even een paar dagen tot weken aan wennen, maar daarna gaat het sporten je zelfs steeds makkelijker af en kan je zelfs beter gaan presteren. Lees meer op TheNewFood.


    Lichamelijke klachten en ziekte

    We zien vrijwel altijd al heel snel een enorme verbetering van allerlei lichamelijke klachten. Hoge bloeddruk, cholesterol, concentratieproblemen, hormomale problemen.

    Slik je medicijnen houd dan goed contact met je arts, zodat medicatie op tijd kan worden bijgesteld. Een dieet met veel minder koolhydraten zorgt snel voor aanzienlijke verbetering van allerlei klachten, waardoor minder of geen medicatie meer nodig is.


    Vragen stellen aan onze deskundigen

    Heb je nog specifieke vragen, kijk dan op onze FAQ pagina. Vind je daar niet jouw vraag stuur ons dan een mail. Heeft je arts of specialist vragen dan kan deze ook altijd een mail sturen. Onze eigen team medisch deskundigen staat jouw arts graag te woord.
  • Vertraag de veroudering blijf langer jong!

    Eet je gezond!

    In onze praktijk zien wij altijd dat mensen zich veel beter gaan voelen als ze minder koolhydraten gaan eten.

    • Je houdt een stabiele bloedsuikerspiegel. Daardoor krijg je meer energie, heb je geen slaapdips meer en je bent niet meer steeds hongerig.
    • Diabetes vermindert, vaak al na enkele dagen is het verschil meetbaar. Vaak kan de medicatie al snel gedeeltelijk tot zelfs helemaal worden afgebouwd (uiteraard altijd afbouwen in overleg met je arts).
    • Een betere nachtrust en daarna heel uitgerust opstaan. De hele dag lekker fit. Helderder in je hoofd.
    • Eindelijk echt afvallen! Makkelijk en snel, zonder honger of afzien. Je lijf zeurt niet meer voortdurend om eten. Je kan lekker eten, zoveel je wilt.
    • Minder last van ontstekingen, ook je huid knapt enorm op en straalt weer. Acne (huidontstekingen) verbetert zichtbaar enorm.
    • Betere bloedwaardes, een gezonder cholesterol, gezondere hart- en bloedvaten
    • Geen last meer van brandend maagzuur of andere maagklachten. Afname of zelfs uitblijven van migraineaanvallen.
    • Een positieve invloed op de hormoonhuishouding. Minder last van PMS en overgangsklachten. Een afname van klachten bij PCOS.
  • Puur lekker eten past beter bij ons lijf!

    Onze verre voorouders aten maar weinig koolhydraten. Ze leefden vooral van de jacht (vlees) en de visserij (vis), en van wat groeide in de natuur (groentes, noten, zaden). Hun menu bevatte weinig koolhydraten, ze aten alleen wat fruit (suiker!) vlak voor de winter om een vetreserve op te bouwen.

    We zijn ineens heel anders gaan eten!
    De mens is fysiek maar weinig veranderd door de eeuwen heen, maar toch zijn we ineens heel anders gaan eten; met veel koolhydraten, zoals koekjes, broodjes, pasta, zoete sappen, chips en veel suiker.

    Ons lichaam raakt overbelast
    We eten veel meer koolhydraten dan we kunnen verwerken. Ons lichaam raakt overbelast en wordt ziek door die enorme hoeveelheden koolhydraten.

    Minder koolhydraten, meer vet
    Van veel suiker en koolhydraten eten worden we dus ziek en dik. En verslaafd aan eten! We zouden juist veel meer vetten moeten eten voor onze gezondheid. Door meer vet te eten val je ook beter af en blijf je op gewicht!

    Lees meer over koolhydraten, hoeveel koolhydraten gezond is en wat er precies gebeurt in je lijf als je teveel koolhydraten eet.

  • Waarom hebben we altijd geleerd dat veel koolhydraten en calorie-arm eten gezond is?

    Veel van onze voedingsadviezen zijn verouderd en stammen nog uit de tijd dat we weinig konden onderzoeken over de werking van voeding en het effect op onze gezondheid.

    Waarom dachten we dat veel koolhydraten eten gezond is?
    Vroeger dachten deskundigen dat een voedingspatroon met weinig vet en juist veel koolhydraten erg gezond was. Ze konden dat eigenlijk niet bewijzen, maar het leek toen het meest logische dat je van vet vet zou worden. Zo leerden we op te passen met vet en juist vooral veel koolhydraten te eten.

    Steeds meer zieke en dikke mensen
    Ondanks alle voedingsadviezen kwamen er alleen maar meer (erg) dikke en meer zieke mensen! En het wordt nu steeds duidelijker dat teveel koolhydraten de oorzaak van alle ellende is.

    Meer onderzoek en adviezen
    Er werd steeds meer onderzoek gedaan naar het effect van teveel koolhydraten op gezondheid. Deze onderzoeken laten allemaal zien dat het veel gezonder is om Minder Koolhydraten te eten, zeker wanneer er sprake is van hypersuline. Het Zweedse voedingscentrum adviseert daarom om meer vet en Minder Koolhydraten te eten. Steeds meer artsen en voedingsdeskundigen adviseren ook in Nederland om LowCarb te eten.

    Ook op de hoogte blijven?
    Blijf op de hoogte en lees het laatste nieuws en de laatste onderzoeken op het gebied van lowcarb voeding en gezondheid of wordt ontvang regelmatig onze nieuwsbrief .


DISCLAIMER: Resultaten/veranderingen door het eten van Minder Koolhydraten zijn niet gegarandeerd gelijk, maar per persoon verschillend en met name afhankelijk van op welke manier en hoe consequent het eten van Minder Koolhydraten wordt uitgevoerd.
Copyright 2010 - 2016 TheNewFood